Andra London-dagen

Och så blev det andra dagen i London och vi var mycket peppade!
Vi började med att åka buss, längst upp längst fram alltid när det är ledigt!
Vi steg av vid Marble Arch.
Där vi fick se de här fina hästarna promenera förbi (senare på dagen fick vi reda på att Drottningen hade firat sin (officiella) födelsedag den dagen och hade vi bara följt efter hästarna hade vi sett henne in person, så att säga…)
Dit vi skulle fanns inte Drottningen av England, men däremot en annan typ av drottning, nämligen Lady Gaga, om så enbart på affisch.
Nöjet för dagen var nämligen Camden Market!!!
Där finns det alltid skojiga grejer att titta på.

Det var mycket folk så klart.
Efter mycket tittande och lite shoppande så var det dax för lunch. Jag åt lemon and honey chicken med ris. Mycket gott.
Efter maten stod den här godisboden mycket lämpligt placerad bredvid.
Så av den här damen köpte jag 100 gram noga utvalda godbitar.
Det fanns mycket och allt möjligt att välja på så det tog en stund.
Efter det var vi mycket marknads-nöjda så vi promenerade lite längs med floden
och tittade på roliga hus och så. Sen började vi ta oss hemåt igen.
På vägen hem stannade vi till på Primrose Hill. Det måste man nästan.
Som ni ser var vi inte ensamma om att njuta av grönskan.
Själva kullen ser inte mycket ut för världen, men oj vad utsikten är fin när man kommit upp på toppen!
Benen var ganska trötta så vi satte oss ned och åt fine belgian strawberries som försäljaren sa till oss.
Jag provsmakade godiset också.
Efter någon timme for vi tillbaka hem till hostellet och vilade lite. Himlen var så här mörk och vi var bombsäkra på att det skulle börja regna närsom. Men det gjorde det inte.
Efter ett par timmar satte hungern in och då var det ju fint att vi hade stämt träff med två herrar som jag lärde känna när jag bodde i London för 6 år sedan. Restaurangen låg i närheten av tunnelbanan och det har i princip blivit tradition att gå dit när jag är i London och hälsar på.
Hela konceptet är baserat på kyckling. Du väljer först hur stor kyckling du vill ha (1/4, 1/2 eller 1), sedan hur stark marinad du vill ha och till sist vilka tillbehör du vill ha. Jag valde 1/4 kyckling med medium marinad tillsammans med corn on the cob och coleslaw. Nomnomnom!
Jag och L delade på en efterrätt också. Det var den här ljuvliga choklad cheesecaken. Dog lite, så gott var det. Vi åt saktasakta så klart. Nomnomnomnomnom…
Om ni är i London någon gång tycker jag att ni ska gå dit, restaurangen heter Nando’s och finns lite överallt.
Som avslutning på kvällen fick vi gå upp på översta takterassen på hostellet, där ingen egentligen ska vara eller i alla fall inga vanliga gäster. Då är det tur att man känner folk som jobbar där! För därifrån kan man bland annat se Natural History Museums taktoppar.
Sedan var vi väldigt nöjda med dagen, klockan hann bli sent än en gång så vi gick raka vägen i säng. Jag somnade till ljuden av en stad som aldrig är tyst och sov så hemskt gott.

 

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Andra London-dagen

  1. Alina skriver:

    Alltså, mitt hjärta går typ sönder. FINASTE FINASTE LONDON! Åh, jag vet typ inte ens vad jag ska säga! Ville mest bara säga att det är världens bästa stad och att jag aldrig kommer sluta sakna stället.
    Och jag käkade på Nandos typ en gång i veckan hela året. haha!

  2. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

