Första London-dagen!

Helgens mini-sommarlov tillbringades i London! Fina älskade fantastiska stad, alltså. Resan började tidigttidigt i fredags morse.
Solen gick upp medan vi väntade på tåget som skulle ta oss till flygplatsen.
God morgon på er!
Vi åt frulle på tåget.
Det här är L som jag reste med.
Vi var rätt sömniga, men utsikten var fin och vi kunde bara sitta och halvsova. Inga krav alls.

Väl framme på flygplatsen var det bara köer, köer och köer både på den här sidan och på den andra sidan. Men, till slut kom vi i alla fall fram till slutdestinationen, London! Först åkte vi till Baden Powell House där vi skulle bo för att lämna av alla tunga väskor och sen tillbringades eftermiddagen med lunch och shopping. Vi startade på Primark och det var ett lika galet safari som vanligt…
Så efter många långa roliga shoppingtimmar hade det blivit dags för middag. Vi hittade den här lilla gulliga italienska restaurangen.
L åt vildsvinsragu och pasta med parmesanskivor och jag åt så klart Pasta Carbonara. Och efter det var vi väldigt nöjda med första dagen i London så då åkte vi hem och sov. Vid det laget hade vi trots allt varit upp i nästan 19 h och det var ju en dag dagen efter också!

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Första London-dagen!

1. sandraajax skriver:

Åh, London! Har aldrig varit där, men ska dit i höst :)

Svar: topparna är mer rosa än röda, tror blixten på kameran förstärker färgen. De har börjat tvättas ut något, men det var tanken, så jag är nöjd ;) De är fortfarande väldigt färgglada :p