Farewell Party

Igår var jag som sagt på Farewell Party på Universitetet, så idag sov jag bort halva dagen och är fortfarande ganska trött. Men det är så det ska vara bara!
Vi började redan på eftermiddagen med den mer officiella biten på själva universitetet. Där bjöds det på dryck, prat från officiella personer, snacks och lite annat.

Efter det for vi hem och fixade maten inför kvällens mentormiddag.

När vi hade lagat maten och piffat till oss var det dax att cykla till kvällens mentormiddag. Precis när vi har kommit fram och kommit in började det ösregna. Vi var glada att vi var inomhus.

Som vanligt hade alla med sig något. Couscoussallad var ett alternativ.
Vegan pancakes.
”Chocolate salami”
Jag bidrog med mozzarellasallad
och vitlöksbröd.
Lagom till att vi skulle börja äta hade regnet avtagit och regnbågen kommit fram istället.
Tyvärr var inte kameramannen så stadig på hand, men här är vi i alla fall. Dock bara ungefär halva mentorgruppen eftersom det var många som var ute och reste i Europa. Vi som var där var hursom mycket glada!
Det bästa var att det fanns chokladglass till efterrätt!

När maten var slut och vi pratat om allt möjligt i många timmar och hunnit med några hej-då-kramar med klump i magen, så var det dax för fas 2, nämligen dansdansdans på studentpuben Piecken!
Det var mycket folk och jag försökte fånga mina vänner på bild.
Vi dansade konstant i flera timmar men när DJ:n börjar spela samma låtar en gång till, ja, då kände att vi att bättre än så här blir det inte, så då for vi hem.
När jag kom hem hade gryningen redan kommit och solen var på väg upp för att välkomna en ny dag. Jag somnade vid 05-snåret med trötta fötter och värme i hjärtat och sov så hemskt gott att halva fredagen försvunnit när jag vaknade! Men vad gör det om 100 år? Så här ska ju en riktigt fin kväll se ut alltså.

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, holland, påhitt, sommar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Farewell Party

  1. Ping: 2011, april – juni. |

  2. Ping: 16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv. |

Kommentera

