Klockan 11:13 en lördagsförmiddag i Nijmegen

och jag sitter och pluggar. Tentapluggar för jag har en muntlig tenta på tisdag. Och jag vill inte plugga, jag vill göra tusen andra saker än att läsa om non-representational theories och actor-network-theory och assemblage theory. Jag vill vara helt ledig, slippa ställa klockan och behöva gå upp bara för att sitta med näsan i en vetenskaplig artikel. Jag är inte gjord för att plugga så här sent in i juni, det bara är så! Tänk när man gick i grundskolan och sommarlovet kändes evighetslångt och det enda problemet egentligen var huruvida havet skulle vara badbart snart eller inte. Och om man skulle välja en ny glassort eller hålla sig till sin favorit. Jag får helt enkelt intala mig, bara några dagar till, sen får du vara lite ledig… Pust. (Hatar att plugga på helgen, det är bara så.) Och jag menar, om 2 veckor är allt (förhoppningsvis) slut för den här terminen.

Men tills dess, kan inte ni som läser berätta vad ni gör idag? För att pigga upp mig lite!

Det här inlägget postades i holland, sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Klockan 11:13 en lördagsförmiddag i Nijmegen

  1. Mama skriver:

    Här är det ösregn och blåst! Stearinljus tända och nästan lite höstfeeling!
    Kämpa på! Du är på upploppet!
    Snart passerar du målsnöret och får njuta av mera ledighet!
    Puss o kram!

  2. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

