thunderstorms and rainy nights

Det där åskovädret som jag kände var på gång redan igår morse kom sedan i kvällningen. Stora tunga gråa moln vällde in och täckte himlavalvet, sedan började det blåsa, efter det kom regnet och mullret började höras i fjärran. Till sist bröt det ut ordentligt med blixtarna som zigzaggar mot himlen och dundret tättät inpå. Då var jag ganska nervös, faktiskt. Så där höll det på i två timmar ungefär. Efter någon halvtimme hade jag alltså vant mig och njöt av skådespelet istället. Och sedan sov jag så hemskt gott hela natten. Det var så skönt att slippa den kvava hettan.
Och sedan har dagen idag, som ni redan vet, spenderats med packning, pluggning och putsning av rummet. Och om så där 13 timmar ska jag ha den där sista tentan och jag är nervös för jag har inte hunnit plugga så där mycket som jag hade tänkt. Men det blir väl så om man har ett rum att städa och 5 månaders liv att packa ned i två små resväskor. Ni kan väl hålla tummarna för mig i alla fall? Nu ska jag avsluta den här packningen alltså.

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, holland, sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till thunderstorms and rainy nights

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

