Välkommen!

Idag kombinerar jag tentaplugg med packning och städning av mitt rum. Därför tänkte jag att det vore trevligt för er att se hur jag har bott här under mina månader i Holland.
Det här är det första man ser av huset jag bor i, när man kommer från vägen.
Det är ett väldigt högt hus med många cyklar utanför.
Att det är ett korridorsboende är tydligt redan vid brevlådorna. Jag och mina åtta flatmates delar nämligen brevlåda.
Efter att ha gått uppför tre trappor och genom sju olika dörrar kommer man in här, i min hall. Den är pytteliten.
I mitt lilla rum finns en garderob och en säng med en massa hyllor bakom.
Väggarna är knorvliga och vita så ovanför sängen har jag satt upp det här fina flaggspelet.
Ett skrivbord har jag också och där kan jag lova att jag spenderat många långa timmar.
Sitter man ofta vid skrivbordet måste man så klart har lite pepp bredvid!
Bokhyllan har fått vara förvaring till allt möjligt, från skor till skolböcker.
Vid fönstret, mellan skrivbord och  bokhylla, finns den lilla myshörnan.
Förutom mitt lilla rum så delar jag kök och badrum med åtta andra. Det har gått utmärkt, men jag ska inte sticka under stol med att jag nu längtar hem till min finafinafina lägenhet. Det ska till exempel bli skönt att slippa hänga tvätten inne, även om det ibland kan bli ganska estetiskt tilltalande med färgerna.
Och det var den rundturen det och imon flyttar jag ut och bort. Hej så länge!

Translation:
Today I am combining studying for my last exam with packing my stuff and cleaning out my room. Therefore I thought it would be nice for you to see how my living arrangements have been here in the Netherlands. Enjoy!

Det här inlägget postades i holland, summan av kardemumman, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Välkommen!

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

