The Last Supper

Junis sista kväll var min sista kväll i Nijmegen. Jag hade bokat bord för mig och ett gäng vänner på en restaurang eftersom jag ville säga hejdå ordentligt till alla.
V och jag var de första på plats.
Det var skönt att hon kom först, för sen blev vi hela det här gänget.
B är nästan omöjlig att fota, hon sitter inte still helt enkelt. T är lite lättare.
Jag hade finfina bordsdamer åt bägge hållen, här åt mitt vänstra.
Och här åt mitt högra.
Restaurangen var italiensk och jag åt såklart Pasta Carbonara.
Och sen satt vi där och pratade om tiden som gått, vad vi gjort sen vi sågs sist och vad vi hade för planer för resten av sommaren. Det var en toppenfin kväll även om det mesta var färgat av att vi snart allihopa skingras för vinden.

Sedan åkte vi på fest i Lent och några timmar senare somnade jag till ljuden från samma fest. Det var min sista kväll i Nederländerna och nästa dag var det dax att fara.

Translation:
June’s last evening was my last evening in Nijmegen. I met up with friends on an Italian restaurant for dinner and lots and lots of talking. It was a supernice evening although most of it was touched by the fact that all of us soon were leaving. After the dinner we went to a party in Lent and it was to the background noise of that same party that I a few hours later fell asleep to. And that was my last evening in the Netherlands!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, påhitt, sommar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till The Last Supper

  1. Ping: 2011, april – juni. |

Kommentera

