Sunny Saturday

Igår försvann all uppacknings-pepp eftersom vädret såg ut så här.
Så jag går hem till föräldrahemmet för att fika. Vägen dit är plötsligt nyasfalterad, äntligen!, lite har det minsann hänt när jag varit borta.
Förutom fika så finns det smultron att plocka också.
Skörden blir däremot inte så stor den här gången.
På eftermiddagen möter jag upp min kompis S som jag inte sett sedan november för en glass och en hel massa prat vid havskanten.
När jag kommer hem igen är det nästan för varmt för att äta, men det måste man ju göra i alla fall. Då passar en sallad på balkongen bra!

Sedan ägnade jag kvällen åt uppackning.

Translation:
On my first Saturday back home the weather was so lovely that I just could not stay inside unpacking my stuff. I had to get out! Said and done, I went to my parents house for ”fika” and picking strawberries (but it is not really strawberries, they are a lot smaller. Maya, if you are reading this, please enlighten me on what they are called in English! I know that you told me, I just cannot remember the word!) After that I met up with my friend S for an icecream and a chat close to the sea. It was a happy reunion since I have not seen her since last November! Back home again it was almost to hot to eat, but you still have to do it, then a sallad on my balcony is a great compromise!
Then, finally, I spent the evening unpacking.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, de små sakerna, påhitt, sommar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sunny Saturday

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

