Västkusten söndag

Och så blev det söndag.
Vi åt frukost så klart.
Det regnade, men vi for på utflykt i alla fall. Vad gör väl lite vatten!
Målet var Nordiska Akvarellmuseet
och trots både regn och blåst var vi väldigt glada.
Utställningen vi såg var med akvareller av Emil Nolde, fast därinne fick man inte fota.
På vägen därifrån hittade I en segelbåt som såg precis ut som den hennes föräldrar har. Vi var så klart tvungna att kika!
När vi var färdiga med museet begav vi oss till Hotell Nordevik för att äta lunch.
Medan vi väntade på maten fick vi det här goda brödet (Mama, du hade gillat det!) tillsammans med en chiliröra.
Sedan kom plötsligt maten! Allas portioner var bautastora. Jag orkade knappt mer än hälften av min, men god var den. Nomnom!
Hela inredningen var i femtiotals-stil. Det gillade jag.
På vägen till toaletten hittade jag den här (ursäkta oskärpan!).
Och den här roliga spegeln, som jag visst fick dubbelt så stort huvud i, upptäckte jag nu! Haha. Det ser rätt kul ut!

Sedan var helgen slut, för tågtiderna hem kallade. Så vi for in till Göteborg och kramades och tackade för en finfin helg och sa vi sess snart igen! Och så åkte vi alla åt varsitt håll. Men, jag skulle faktiskt inte hem. Jag hade glädjen att se fram emot ännu ett roligt och efterlängtat återseende! Mer om det kommer i nästa inlägg.

Translation:
Sunday on the west coast. It was rainy so we went to a museum which showed watercolours by the artist Emil Nolde. After that we had lunch at a hotel where the interior were inspired by the fifties! Loved it. And then the weekend had come to an end and we had to go our different ways. The other girls went back home, but I had yet another lovely person to meet up with! But, more about that in the next post.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Västkusten söndag

  1. Mama skriver:

    Mums vilket bröd och vilken mat! Det ser jättegott ut!

  2. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

