Göteborg söndagkväll

Medan mina vänner åkte hem till sitt var alltså inte mina äventyr slut! Nä, för nästa fina återseende var nämligen den här damen:
Maria! Vi pluggade båda i Nijmegen i våras och eftersom hon åkte hem redan i slutet av maj har jag inte sett henne på två månader. Ett mycket glatt återseende med andra ord! Hon skämde bort mig så och hade fixat och förberett middag så att jag i princip bara behövde sätta mig ned och äta den. Lyx!
Efter maten tog hon mig med på en en-timmes-sightseeing-promenad runt Göteborg. Vi började vid Ullevi där Gothia Cup var i full gång.
Jag såg stadens nya lånecyklar med det, enligt mig, väldigt roliga och fyndiga namnet, Styr och Ställ.
Vi passerade Liseberg och såg och framförallt hörde deras nya attraktion… Det är det där tornet ni ser på bilden. Fy farao. Hade aldrig satt mig i den alltså.
Kvällsljuset var helt magiskt.
Vi gick genom en allé med roliga lampor
och jag såg en luggsliten affisch med mitt favvoband, som jag faktiskt ska se i höst.
Sedan hade solen nästan gått ned och då var det dax att gå hem.
Vi hade sparat på efterrätten så nu var det dax att fixa den. Gino blev det! Och sen satt vi bara och snackade om allt som hänt sedan sist.
Och efter frukost på måndagsmorgonen var det dax för mig att ta tåget tillbaks till östkusten. Fin helg!

Translation:
The happy reunion I was about to attend was with Maria, whom I studied together with in Nijmegen this last spring. She took good care of me by making me dinner and dessert and taking me on a one-hour-sightseeing-walkabout around Göteborg. We talked about all that had happened since we last saw each other and then after breakfast on Monday morning I went on the train back to the east coast again. Lovely weekend!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, holland, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Göteborg söndagkväll

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

