De första dagarna

Trots att jag redan har varit här i 5 dagar känns det som att allt är nytt, nya människor att möta varje dag, nya upplevelser och intryck. Å andra sidan känns det som att jag redan varit här så länge och då känns det märkligt att tänka på att för deltagarna har det bara precis börjat, de kom igår, alla 29 000 från alla världens hörn.

Det har varit hårt arbete som har gällt de senaste dagarna. I måndags stod jag och välkomande IST:are från halv åtta på morgon till halv fem nästa morgon. Jag tror aldrig jag har varit så trött i hela mitt liv. Men allt kändes värt det när jag kunde avsluta informationen med att säga ”Welcome! Enjoy the jamboree!” och möttes av ett leende som lyste upp hela världen och som liksom sa både mig och dom, att, ja, nu är the world scout jamboree verkligen här! Och nu, efter några dagar, verkar saker och ting i alla fall börja lugna ned sig.

Translation:
Even though I have been here for 5 days already it feels like I just arrived, like everything is still new. New people to meet everyday, new experiences and new impressions. On the other hand it feels like I have been here a long time. Which makes it feel weird to think about the fact that for the participants the jamboree just started yesterday. So now we are 39 000 people from all over the world here on the jamboree site.

Hard work has been on the schedule for the last couple of days. On Monday I welcomed 7000 IST:s from 07:30 am Monday morning until 04:30 am the next morning. I do not think I have ever been that tired in my life. But it was all worth it when I could end the information saying ”Welcome! Enjoy the jamboree!” and then got a fantastic smile back which light up the world and made both them and me realise that, yes, the world scout jamboree is actually here! And now, after a couple of days things seem to finally slow down and settle in.

Det här inlägget postades i favoriter, sommar, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till De första dagarna

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

