Dimmiga morgnar

Jag sticker ut näsan utanför tältduken för första gången den här dagen. Det är dimmigt. Det ser ut som att någon varit ute under natten och med hjälp av osynlig tråd hängt upp små dimmoln ovanför varje tält i hela Spring Town. Det är inte många ute så här tidigt, mest bara de som måste börja jobba. Det är tyst och lugnt.

Tystnaden och lugnet slutar tvärt när jag kliver in genom tältduken till matsalstältet. Här inne kan 4000 personer äta samtidigt och även om den vid denna tidiga timmen inte är fylld är ljudnivån hög. Kollegor som pratar om vad de behöver göra under dagen, gamla bekantskaper som springs på och nya som utvecklas med dem som sitter bredvid. Jag dricker upp mitt sista te och tar brickan med mig till disken. Det är dags att börja en ny dag här på jamboreen.

 

Det här inlägget postades i favoriter, sommar, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dimmiga morgnar

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

