Calella de Palafrugell dag 3

Under tiden jag samlar mina tankar om world scout jamboreen så fortsätter vi med några inlägg om min semester.

Den tredje dagen började med frukost, förstås.
Vädret för dagen var inget att hurra för, så jag låg på soffan och läste. Fast när det är med den här utsikten så kan jag egentligen inte klaga, inte ens när det är mulet!
Och sen hade det plötsligt blivit lunchdax.
Efter lunchen hade vädret piggat på sig lite så då gick vi till stranden.
Det här är våran eftermiddagsstrand.
Den här får vara med bara för att min Mama är så söt.
Och sen låg vi ungefär så här hela eftermiddagen.
På kvällen gick vi ned på byn för att äta middag.
Bläckfiskringar till förrätt (fast det var mest päronen som åt av dem)
Jag åt lamb racks till huvudrätt. Nomnomnom!
Mama och Papa åt varsin getostsallad.
Till efterrätt blev det jordgubbar med vispgrädde. Och sen rullade vi hem och så var även den dagen till ända!

Translation:
The third day in Spain started off with croissants for breakfast and continued with a lazy morning reading books on the sofa since the weather was a bit under the weather, so to say. After lunch the sun had come out and we went to the beach where we continued the art of doing nothing until it was time to go out for dinner. We had calamares to start with and then I ate lamb racks and my parents goat cheese salad. Dinner was finished off with dessert of strawberries and whipped cream and after that we called it a day and went home.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Calella de Palafrugell dag 3

  1. Karin skriver:

    Herregud vilken efterrätt!! Precis så ska det se ut!

  2. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

