43,5 timme i Kalmar

Medan ni har läst om min juli-semester har jag varit på vift österut. Närmare bestämt i Kalmar! Där har jag ätit, druckit, lyssnat och pratat, allt i sällskap med fina M. I bild ser det ut lite så här:
Fredagsmys på en torsdag.
Vi gick och drack öl.
Det fanns några att välja på.
Vi var begeistrade som två barn på julafton över att man kunde köpa bär i lösvikt i affärn!

Frukost utomhus. Åh!
Promenad hit för att titta på
trädgården,
blommorna
och fruktträden.
Kalmar Slott.
Flytvästar i hamnen
och Pariserhjul i staden.
Vi åt lunch och jag drack ett te som hette ”Kärlek”. Fint med hjärtan i.
Vi njöt av (sista?!?!? nej!!! hoppas inte.) sommaren med ett glas rose.
Pasta till middag. Jag åt min standard. Den var rysligt god som vanligt!
Och så äntligen höjdpunkten, anledningen till att besöket initierades, sattes upp på tapeten, redan i april. Veronica Maggio. Här syns hon inte så bra alls, men det var vad min kamera såg.
Jag såg mest det här. Men oavsett hur lite eller mycket jag såg så var det ju de underbara tonerna som var viktigast. Maggio var briljant helt enkelt. Oavsett vad hon sa i mellansnacket syntes det tydligt vilka känslor varje låt gav upphov till för henne. Hon var en mycket bättre live-artist än vad jag vågat hoppas på. Bästa kvällen!
Efter den fullständiga urladdningen promenerade vi hem och drack kvällste och pratade och lyssnade lite till på fröken Maggio. Och sedan blev det plötsligt idag och dax för mig att fara hem igen. Men, vilka finfina timmar jag hade i staden i öst!

Translation:
While you have been reading about my vacation in Spain I have been on a trip to Kalmar, a town east of here. The reason for the trip was a concert with Swedish singer Veronica Maggio. She was absolutely brilliant and a much better live act than I could have hoped for! Apart from the concert I also spent time with my friend M. We ate, drank and talked for at least 30 hours straight, only pausing for chewing and sleeping. A lovely trip!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, musique, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 43,5 timme i Kalmar

  1. Mette skriver:

    Vilket myyyys!

  2. tyraelvira skriver:

    åh så otroligt mysigt det såg ut!

  3. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

