Calella de Palafrugell dag 5

Och så var vi framme vid sista dagen av min Spanien-semester.
Kvällen innan var vi superpeppade på att vi skulle ta ett morgondopp idag. Jag kan säga att planerna ändrades ganska snabbt när vi vaknade till den här synen.
Vi gick och handlade frulle istället.
Efter frukosten hade dimman blåst bort så då gick vi till stranden.
Åh, Medelhavet alltså.
Jag älskar’t!
Dagens lunch består av gazpacho
och getostsallad. Nomnomnom!
Efteråt går jag en sväng upp på takterassen. Där kan man till exempel vinka till sin far en trappa ned,
titta ännu lite mera på utsikten
och be sin mor om hjälp att knäppa ett hoppkort eller två.
Efter att ha packat klart blir sista måltiden fisk.
Efter fisken äter vi ost.
Och så avslutar vi måltiden med glass.
Och efter ytterligare lite snack och funderingar är det dax att säga godnatt. Nästa morgon ska vi nämligen gå upp innan solen för då är det tyvärr dax för mig att ta ett flyg hem till Sverige och verkligheten. Men, vilken rysligt bra semester det var alltså!

Translation:
On my last day we really wanted to go for a swim before breakfast, but when waking up to the above picture (the first one) our plans changed rather quickly. Luckily the weather had gotten a lot better after breakfast so then we went to the beach and stayed there for most of the day. For lunch we had gazpacho and goatcheese salad (yes, it is this trip’s theme-food!) and after doing some packing I went up to the roof top terrace where I waved at my father, admired the view for a hundredth time and asked my mum to take a jumping picture or two. The last supper was fish followed by cheese followed by icecream. After that we talked for a while before going to bed early since I had an early flight back to Sweden and ”the real life” the next day. All in all it was a lovely vacation!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Calella de Palafrugell dag 5

1. Ingrid skriver:

Vilka härliga bilder! Tycker du lyckades extra bra med hoppbilden som Mama tog! :)