Om att känna sig hemma

Igårkväll var jag på efterlängtad träning på gymmet. En envis förkylning som segat sig kvar sedan jamboreen har stoppat mig och frustrationen och stelheten i kroppen har nått oanade höjder. Men igår var det äntligen dax!

När jag steg in genom dörrarna kom ett lugn över mig. Jag var där jag skulle vara. Jag kände mig hemma. Allt kändes precis som vanligt, samma människor att heja på, att titta på och för första gången sen jag satte min fot i Sverige kändes den känslan av att allt är som det alltid varit, inte jobbig. Det kändes som att jag, efter att ha letat och irrat dag och natt i veckor, äntligen hittade den saknade efterlängtade pusselbiten som gjorde livssituationen mer komplett.

Det var likadant när jag först flyttat till Holland. Det tog tid innan jag tyckte att mitt lilla studentrum var mitt hem. Innan jag kände att det luktade hemma. Men där som här, blev jag lugn i sinnet när jag klev in på gymmet. Lite annorlunda maskiner, helt annan musik och helt andra människor och nästan ingen att heja på, men ändå så enkelt och vanligt.

Idag har jag träningsvärk, och som jag har saknat den!

Det här inlägget postades i holland, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om att känna sig hemma

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

