Verkligheten vs. semesterlunken

Mina fina studiekamrater börjar komma tillbaka till staun. Nollningen pågick hela förra veckan. Gamla kompisar och söta systrar lämnar staden för äventyr på annan ort. Kort sagt börjar verkligheten att göra sig påmind. Semesterlunken trängs sakta säkert bort.

Det känns så skönt att säga att det känns rätt skönt. Helt okej. Det blir vad man gör det till och jag ska göra det bra, roligt och spännande. Och dessutom har jag nu börjat känna mig rastlös – trött på att inte tillhöra ett sammanhang. Därför blir det bara bra att skolan börjar på tisdag. Men tills dess, lite mera semester-dekadens!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, höst, sommar, tankar för dagen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Verkligheten vs. semesterlunken

  1. Kim Engström skriver:

    sv; Tack :D Om din kommentar var menat som något bra förstås. Du kanske menade att det var det bästa jag nånsin skrivit men också bland det sämsta du läst, vem vet? haha. Hope not :)

  2. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

