En (sista) sommarutflykt

Lördagen började med en blek sol.
Planen var att åka på utflykt. Så då gjorde vi det. Hit till Kristianopel.
Vi började med fika i hamnen.
Solen kom fram på riktigt och vi hade sällskap till kaffet, både här på nära håll
och här på lite längre håll.
Efter fikat tittade vi på havet
och gick en sväng i Kristianopels hamn. En av de minsta och gulligaste jag vet.
Sen gav vi oss in i byn.
Vi tittade på Kristianopels kyrka. Jag älskade trädmålningen vid altaret.
Vi tände ljus också.
Väl utanför igen passerade vi handelsboden
när vi flanerade vidare genom byn.
Vi gick längs små grusvägar och kikade in i trädgårdarna
tittade på blommor som påminde lite om hösten
och jag hittade hallon som sa mig att sommaren minsann inte alls är helt slut än.
Sedan avslutade vi med att spatsera på piren och vallen som omringar Kristianopel.
Och innan vi åkte hem igen såg jag den här glasskiosken som hade kunnat vara min Mamas. Hemma vilade vi och förberedde oss för kvällens evenemang, men hur det var får ni se imorgon!

Translation:
On Saturday we went on a trip to a cute village by the coast called Kristianopel. We had coffee and cakes before going for a walk in the harbour, in the village and on top of the old walls surrounding the village. After that we went back home for some rest and preparations for the coming party. More to come about the party tomorrow! Stay tuned.

Det här inlägget postades i påhitt, ur andras perspektiv och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En (sista) sommarutflykt

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

