Vi drar till Malmö part II

Och så blev det tisdag och andra och sista dagen i Malmö.
Vi började med frulle förstås.
Sedan promenerade vi till stan genom Stadsparken.
Lövtak är min favorit sort på tak, tror jag.
Och medan min bror gick på viktig jobblunch träffade jag en kompis. Vi gick och fikade, fast det blev det inga bilder på.
Efter det mötte jag upp min bror igen och vi satte oss vid kanalen och tittade på folk som körde trampbåtar och
där passade jag på att äta lunch, Caesarsallad närmare bestämt.
Vi gick en sväng hemom för att hämta lite kraft
inför kvällen innan vi promenerade tillbaks till stan.
Där var det dax för mer musik. Här ser vi Edda Magnasson.
Och efter det var det dax för den jag hade längtat efter.
Miss Li!
Hon var fantastisk precis som vanligt, hon är en av mina bästa liveartister, hon levererar alltid och det är alltid dansant och bra och alldeles underbart. Älskar ‘na!
Efter den fina konsertupplevelsen gick vi hem och bestämde oss raskt för att vi var för trötta för att laga middag så vi åt vanligt istället. Då lyckades jag koka ett perfekt ägg, hållfast vita och krämig gula. Nomnomnomnom! Och sedan var den dagen också slut.
Och nästa morgon var ljuset så här magiskt och det var dax för mig att åka hem igen. På det hela stora ett par mycket utmärkta dagar på sydvästkusten!

Translation:
On the second day in Malmö my brother had an important lunch at work so I had coffee with a friend. After that me and my brother sat by the canal, I had lunch and then we saw and listened to some more great music. Two women: Edda Magnasson and Miss Li. The first one was unknowned to me beforehand but turned out to be great. The second one, Miss Li, is my fave live artist and she did a wonderful job just like always. I loved her. After that we went home and I managed to cook the perfect egg, which ended this lovely day in a great way. The next early morning it was time for me to return back home. All in all a great couple of days!

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vi drar till Malmö part II

  1. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

