WSJ day 9

Jag jobbade halvdag och på eftermiddagen kom min bror på besök. Vi knallade runt på lägerområdet tillsammans med en av våra systrar, spelade mini golf hos den brittiska kontingenten och sedan avslutade vi med en fika i Relaxen. När vi var på väg för att lämna av brollan vid bussarna hemåt blev vi överraskade (fast det borde vi inte blivit eftersom det varit så där av-och-på-regn de senaste tre dagarna) av en gigantisk regnskur och fick rädda oss in under ett mattält hos en kontingent från Italien, har jag för mig. När jag väl vinkat hej då till honom och var på väg tillbaka kom det ännu ett monsunregn. Den här gången resulterade det i att mina kängor blötte igenom. Och jag antar att det är väl det som händer när man burit dem konstant i fyra dagar och det kommer blött från både insida och utsida på dem… Men just där, just då, var det tungttungttungt. Jag hoppades innerligt på sol dagen därpå kan jag säga! (För i ärlighetens namn så var det inte mycket som var torrt längre)

Translation:
On the ninth day my brother came to visit the jamboree. We walked around the campsite, played mini-golf at the British Contingent and had a coke and some chocolateballs together with one of our sisters. On the way to the busses which would take my bro home again, we were surprised by a rain storm. But since the weather had been like that for the past three days, we should not have been surprised at all. Anyways, we saved ourselves by hiding under a tent. When walking back after having waved goodbye to my brother, I was stuck in yet another rain storm. The difference between this one and all the previous ones was that this one made my boots wet through. I guess that is just what happens when you have worn them around the clock four days in a row. When that happened I was so tired and so sick of being damp all the time that I hoped with all my being that the next day would be sunny. Cause, of course it was not just my boots that were wet, all my clothes were more or less in different stages of dampness.

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

