WSJ day 15

Jag jobbade morgon dag 15 och såg hur himlen än en gång blev regntung, en sorglig syn eftersom de tidigare dagarna varit så fantastiskt soliga och fina. Tillslut började det regna också, på samma vis som det gjort tidigare, med plötsliga skyfall som dränkte allt och alla. På eftermiddagen hade jag dock supertur för då lagom till att jag blev ledig blev det ett längre uppehåll! Så då gick jag och H till tivolit för att testa några olika attraktioner, dessvärre stängde den jag helst ville åka, Pariserhjulet, precis när vi kom fram. Vi var också på det schweiziska food houset. På kvällen hade vi myskväll med min section, vi var i Relaxen och gjorde ansiktsmasker på varandra och badade våra fötter. Mycket skönt och välbehövligt kan jag lova. Jag avslutade dagen med ett fantastiskt lägerbål under bar himmel på den skånska slätten med människor från hela världen och sånger på alla möjliga språk. Detta har blivit mitt bästa jamboree-ögonblick.

Translation:
On the 15th day it started raining again. I was working during the morning and stood inside watching the sudden rain storms wishing that they would quickly go away, the last few days of sun had been so lovely. When I was off work in the afternoon I went to the Tivoli with H to try some of the attractions. But sadly enough, the one I really wanted to try; the Ferris Wheel, closed just when we arrived. We also tried the Swiss food house. The evening started with facial treatments and foot baths together with my section team. It was lovely, and if you look at the feet on the pic below, you can see why it was definitely necessary! I ended this day with a bonfire out in the open with people from all over the world and songs in every language. This has become my fave jamboree moment.

Det här inlägget postades i sommar, utflykter och äventyr, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till WSJ day 15

  1. Ping: Evaluation weekend, Köpenhamn |

Kommentera

