Fredagslista

Idag är jag hemma och försöker bli frisk från en mycket snorig förkylning. Därför måste jag mest göra saker som inte inbegriper någon fysisk aktivitet, så därför blir det bara en liten lista idag. Jag hoppas innerligt att jag snart är frisk!

Något som gjorde dig glad igår? Att min syster gick och handlade åt mig.

Humör just nu? Lite tjurig för att jag måste vara hemma och vila för att jag är förkyld.

Vad gjorde du klockan åtta på morgonen? Sov som en liten gnu.

Vad gjorde du för femton minuter sedan? Pratade med Mama i telefon.

Vad ser du om du tittar till höger? En grön vägg, änden på soffan och en filt.

Vad gör dig glad just nu? Att solen skiner.

Hur vädret är hos dig just nu? Ett blekt solsken och en ljust blå himmel. En bra höstdag alltså.

Bästa glassmaken? Polkagris.

Drömmer du mardrömmar? Ibland.

Hur många kuddar sover du med? Vanligtvis 2, just nu 4.

Favoritkläder? Kjolar med mycket vidd, skurna från midjan.

Vad längtar du efter mest just nu? Sällskap. Det är ensamt att vara sjuk! Och så klart att den här förkylningen snart är över.

Listan, är något modifierad men, kommer härifrån.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

