Om när jag tycker om hösten

Solen skiner, himlen är blå. En svag vind blåser och havet ligger nästan stilla. Bara en liten svag bris krusar vattenytan så att den ser ut som kreppapper för en sekund. Fötterna som stegar fram på asfalten känns lätta och luften jag drar ned i mina lungor känns fräsch, krispig, som ny. Det är kallt i luften för första gången så att det nyper lite i kinderna. Löven på träden är fortfarande mest gröna, med några få här och där som börjat dra sig mot orange, gult och kanske lite åt rött med.

När hösten känns så här, då tycker jag om den.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om när jag tycker om hösten

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

