förkylningsdilemmat

Jag är i princip frisk nu. Jag är nästan frisk nu. Jag snorar bara lite. Hostar lite då och då. Jag är med andra ord bara lite slemmig. Jag orkar gå i skolan, jag orkar vara i vertikal position hela dagen och inta horisontal läge först på kvällen, precis som alla andra.
Med andra ord: jag är frisk nog att jag det jag måste göra.

Men att jag snorar lite, att jag har slem i näsan och halsen och allt däremellan. Att jag hostar då och då och ibland får andnöd för att näsan är igenslemmad. Jo, det gör att jag inte är frisk nog för att göra det jag vill, nämligen leva som jag brukar. Träna är uteslutet, all form av tung fysisk aktivitet (oh, I miss you!) och att cykla snabbt får mig att flåsa som en gnu. Med andra ord: jag är inte frisk nog att göra det jag verkligen vill.

Det här, kära vänner, det är förkylningsdilemmat. Och det enda det erbjuder i aktivitetsväg är ännu en filmkväll. Suck.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till förkylningsdilemmat

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

