om en roadtrip med polkagrisar på vägen och ljuv musik vid målet

Förra veckan, innan jag blev förkyld, då åkte jag och några vänner till huvudstaden för att titta på Red Hot Chili Peppers.
Vi stannade för att sträcka på benen här, vid Brahehus, som ligger nästan i höjd med Visingsö i Vättern. Den gamla borgen på fotot hade tillhört Tycho Brahe en gång i tiden.
Det var ett extra bra stopp för de hade ett litet polkagriskokeri där och man kunde köpa polkagrisar. Hurra!
Och efter ytterligare ett par timmars bildfärd så var vi äntligen framme vid målet!
Resesällskapet var det här mycket utmärkta.
Och så jag då, som var mycket uppspelt och glad.
Vi började med att ladda upp med mat och dryck inför konserten. Vi var alla mycket nöjda med vår mat och att den intogs till tonerna av vårt favoritband gjorde verkligen inte saken sämre.
Och sen var det då äntligen dax!
Förutom mycket bra musik bjöd de även på en väldig ljusshow. Och tycka vad man vill om det, visst det är lite häftigt, men ibland kan jag känna att det liksom skymmer musiken för mycket.
Och i övrigt så var det bara en sån fantastisk konsert. Jag var så nöjd att jag gick på moln flera dygn efteråt. De spelade låtar jag aldrig trodde att jag skulle få höra live! Låtlistan var som följer: Monarcy of Roses, Can’t Stop, Charlie, Otherside, Look Around, Breaking the Girl, The Adventures of Rain Dance Maggie, Right on Time, Factory of Faith, Throw Away Your Television, Pea, Under the Bridge, Did I Let You Know, Higher Ground, Californication, By The Way och sedan dessutom tre extra nummer: Dani California, Soul To Squeeze och Give It Away. Med det kunde jag bara inte var annat än helnöjd!

Jag var lite rädd för att den nya gitarristen, Josh Klinghofer, inte skulle hålla måttet. John Frusciante var ju liksom alltid John Frusciante menar jag. Men jag hade inte behövt vara orolig. Han passade utmärkt väl in och det gjorde mig så himla glad.
Det var helt enkelt bara jättebra. De spelade i cirka 2 timmar och de avslutade inte med ett trumsolo så ja, utmärkt, fantastiskt, den bästa konserten jag varit på med dem!

När konserten var slut var det raka vägen till sängen som gällde, när allt adrenalin försvann ur kroppen var jag bara helt dödstrött, så det var hemskt skönt att äntligen få lägga sig ned.
Nästa morgon vaknade vi till sol och iskall frisk höstluft och efter lite frukost var det dax att sätta sig i bilen söderut igen.
Allt som allt ett mycket bra avbrott från vardagen!

Translation:
Last week, before I got my horrible cold, I went on a roadtrip to Stockholm with a few friends. The reason was a concert with the Red Hot Chili Peppers, which turned out to be absolutely fabulous and great and fantastic! I just loved them. I heard songs I never thought I would hear live.

They played for almost 2 hours and the following songs were played: Monarcy of Roses, Can’t Stop, Charlie, Otherside, Look Around, Breaking the Girl, The Adventures of Rain Dance Maggie, Right on Time, Factory of Faith, Throw Away Your Television, Pea, Under the Bridge, Did I Let You Know, Higher Ground, Californication, By The Way and then they went off stage for a couple of minutes, but came back and then also played: Dani California, Soul To Squeeze och Give It Away. When they played Soul to Squeeze, my knees were shaking cause I was just so happy.

All in all it was a great escape from reality and the concert made me smile constantly for days afterwards. Well worth the time, money and effort put into it to make it happen!

Det här inlägget postades i favoriter, höst, musique, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till om en roadtrip med polkagrisar på vägen och ljuv musik vid målet

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

  2. Ping: i fredags: burgare på surf shack och ljuv musik med annika norlin på malmö live |

Kommentera

