120 minutes

Kommer ni ihåg, att jag bloggade om en bok om Afghanistan, skriven av en diplomat som heter Diana Janse? Jo, nu har jag upptäckt att hon även skriver två olika bloggar!

Den första skriver hon å sitt jobbs vägnar från Tbilisi i Georgien där hon numera arbetar som Sveriges ambassadör. Här skriver hon om livet som ambassadör och allt vad det innebär på ett intressant sätt. Till exempel om att varmvattnet ibland utan förvarning försvinner och om försvunna resväskor på väg till viktiga möten med andra länder och människor så att klädseln blir något annat än tänkt.

Den andra, och det är den jag tycker är roligast, är en privat blogg vid namn ”120 minutes”. Där skrivs små inlägg på temat vad man kan göra på 120 minuter på en given plats. Som hon skriver själv: ”Ibland får jag en timma eller två över att slå ihjäl där ute i vida världen. Om jag har tid över vill jag helst hitta ett trevligt café och se världen passera revy.” Här får du alltså läsa om både caféer och mycket vitt skilda utflyktsmål runt om i världen. Ibland på, i alla fall för mig, mindre kända ställen i öst-Europa, men även från välkända metropoler där hon har hittat något extra.

Det får vara dagens tips, helt enkelt! In och läs och dröm er bort till en annan verklighet!

Translation:
Two blogs I like, unfortunately both of them are in Swedish.

Det här inlägget postades i favoriter, ur andras perspektiv och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till 120 minutes

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

