en lördag för en dryg månad sedan

Ikväll är jag hemma och förbereder inför besök och inför nästa vecka, som kommer bli oväntat hektisk, men förhoppningsvis mycket rolig också! Hursom så kom jag på att jag glömt berätta om en fin lördagskväll för ungefär en månad sedan. Så den kommer här!
Vi drog alltså på oss partyskorna. Mina (till vänster) kanske inte ser så party ut, men det var de minsann eftersom jag var genomförkyld och då får man ha bekvämare partyskor än annars.
Målet för kvällen var vår vän Ls försenade födelsedagsmiddag. Hon bjöd på ljuvligt god pastagratäng
ett mycket lagomt middagssällskap
och alla möjliga samtalsämnen, till exempel diskuterade vi en nyutkommen bok som handlar om förorten och huruvida man bör ha sitt foto på sitt cv eller ej.
Efterrättsfika bjöd hon också på och vi var inte sena att hugga in. Och efter det begav sig de andra iväg på inflyttningsfest i en annan del av stan och jag cyklade hem och försökte sluta hosta genom att titta på ”Water for Elephants” innan jag somnade som en gnu.

Translation:
Tonight I am just at home preparing for visitors tomorrow and for next week which all of a sudden became very hectic, but hopefully very fun as well! And I realised that I have forgot to tell you about a very nice birthday-dinner I was invited to about a month ago. So here it is!

We put on our best party shoes and went to L’s apartment where she treated us with pastagratin, salad, nice company and interesting talks. After dessert the rest went to a house warming party in another part of town and me and my (bloody) cold went home and tried to stop coughing and watched ”Water for Elephants” before I went to sleep.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, påhitt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till en lördag för en dryg månad sedan

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

