The Phantom of the Opera på ett annorlunda sätt

För några veckor sedan damp det ned ett sms i min mobil.
Söndagen kom och jag blev upphämtad med bil av sällskapet som bjudit med mig.
Vädret visade sig från sin allra bästa höst-sida!
Centrumbiografen i Ronneby var målet.
Där skulle vi titta på en utsändning av ”The Phantom of the Opera” från Royal Albert Hall i London. I år är det nämligen 25 års sedan musikalen hade premiär och det firades med en specialuppsättning som bara gick en enda kväll, en vecka innan vi såg den. Jag är ett stort fan av musikalen och såg den i London på Her Majesty’s Theatre för snart tio år sedan. Filmen som kom för inte så länge sedan är jag också väldigt förtjust i. Det är nämligen en av världens bästa kärlekshistorier.
Bästa söndagen på länge, helt klart!

Det här inlägget postades i favoriter, film och tv-serier, höst, musique, påhitt och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The Phantom of the Opera på ett annorlunda sätt

  1. Alina skriver:

    Men du, vad HÄFTIGT! Den musikalen är ju superb! Jag såg den också när jag bodde i London. Jag har hört rykten om att Peter Jöback ska spela en av huvudrollerna i den, i London, till våren!

    Är det bra med dig?

  2. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

