Evaluation weekend, Köpenhamn

Efter utflykten till Ronneby brunnspark fortsatte jag min resa åt sydväst till.
Målet för tågresan var Köpenhamn och en sista evaluation weekend å WSJ:ns vägnar.
Första kvällen pratade vi bara och gjorde ingenting. Och lördagen började så klart med frukost. Efter den hade vi en 4 timmars effektiv och mycket bra utvärdering av vad vi hade levererat före och under jamboreen. Vi avslutade med att berätta om vårt bästa jamboree-minne. Mitt var lägerbålet från den här dagen. Och sen var det dax för lunch.
Efter lunch gav vi oss ut i ett Köpenhamn som kändes märkligt öde.
En bidragande faktor till ödslighetsskänslan var att H.C. Andersens Boulevard var avstängd på grund av någon world cup i cykling.
Vi promenerar vidare och jag hittar ett litet gulligt hus jag vill bo i.
Sedan är det dax för höjdpunkten, en kanaltur!
Vi åker förbi de kungliga majestätens skepp,
den lille havfrue,
och en konserthall, jag tror det var operan! Och så klart en hel massa annat också.
Efter kanalturen går vi och fikar på ett café som har så här mysiga lampor i taket.
Jag dricker en ljuvlig varm choklad.
Och sedan sitter vi där och pratar bort några timmar, om precis allting utom jamboreen. Eller inte bara, för vi nämner ju så klart det märkliga att vi i och med det här är helt klara. Finito. Done. Och att det innebär att vi kanske aldrig mer ses. Så knäppt.
På vägen hem passerar vi de kungliga stallarna,
och kungliga biblioteket. Det här är för övrigt min favorittyp när det kommer till byggnader. Pampiga, bastanta och bestämda i rött tegel med murgröna klängades på fasaden.
Till middag äter vi hamburgare gjorda från scratch med riktigt nötkött. Jag väljer en variant som heter ”mexican” eftersom den har gucamole i sig. Jag dör lite för att den är så god. En annan utmärkt sak var att man till hamburgaren fick med små söta burkar med ketchup och majonäs i.
Efter middagen spelade vi spel, Uno till exempel.
Vi spelade yatzy också och jag vann! Trots att jag aldrig spelat det tidigare. Ibland är det fint med nybörjartur! Och sedan återstod det mest att gå och lägga sig.
Och nästa morgon var det dax att krama alla hej då en sista gång och ta sig till tåget. Och som genom ett trollslag, från en sekund till nästa, var jamboreen slut. Jag tycker fortfarande att det är konstigt. Jo, det är skönt också, men konstigt.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, utflykter och äventyr, wsj 2011 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Evaluation weekend, Köpenhamn

  1. Alina skriver:

    HAR DU ALDRIG SPELAT YATZY INNAN? Hur tusan lyckas man med den bedriften?? :)

  2. Ping: 2011, juli – september. |

Kommentera

