Om nutiden

En del veckor bara springer iväg. Det här har verkligen varit en sådan. Mitt Jag har klämts mellan måste-saker, skolarbete, inför-framtiden-arbete och min hjärna har inte hunnit med. Min kropp och min skalle har varit i osynk och jag finner mig här på söndagen till sist alldeles andfådd. Förvirrad över vart tiden tog vägen.

November har förmågan som ingen annan månad har. Att bara så fullkomligt suga musten ur mig, att ta all min energi, ja slösa med min energi. Det sker varje år och jag är alltid lika frågande till hur sjutton det gick till! Därför längtar jag till december. För november får mig att bli någon annan än den jag vill vara. En grå blek trött kopia av ett annars färgstarkt, oftast glatt och piggt original.

De sista dagarna ska i alla fall bli mer åt original hållet till.

Ps. Glad advent!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om nutiden

  1. Alina skriver:

    Heja dig! Snart är det december och JULKALENDER! :)

  2. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

