Morgontankar

Det har blåst hela natten, vinden har stått på mot mitt fönster med kraft så att jag nog sovit lite oroligt. När jag vaknar på morgonen är det plötsligt tyst. Och varmt. Klockan ringer och jag stapplar upp, ut i badrummet, startar dagen.

Jag gör i ordning frukost i köket, fixar tevatten, plockar fram mjölk, brer en macka och skivar tomat. Förutom det vanliga susandet från trafiken nere på gatan är det fortfarande tyst. Lagom till att jag tänt mitt kalenderljus och satt mig ned för att äta och läsa tidningen börjar det regna.

Stora tunga droppar slår mot rutan och när jag tittar ut på taket har det redan hunnit bildas små poolar av regnvatten på den svarta pappen. Jag står en stund vid fönstret och tänker att det inte går att ha en mysigare start på fredagen. Regn, frukost, tända ljus, p1-morgon, nytt korsord och så klart att få öppna nästa lucka i julkalendern! Nu kör vi.

Det här inlägget postades i de små sakerna, det dagliga slitet, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Morgontankar

  1. Mama skriver:

    Härligt att du tar hand om dagen och att du myser till det på morgonkvisten! Fast din förtjusning över regnet har jag själv svårt för….iallafall när jag måste gå ut ;-)
    Puss!

  2. Alina skriver:

    Så poetiskt fint skrivet!

  3. Alina skriver:

    Hur gick det med antagningsbeskedet?? Jag håller tummarna! Vad har du sökt?

  4. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

