Senaste veckan, denna veckan

Den senaste veckan har närheten till jul varit extra påtaglig. För första gången sedan jag började plugga har jag lyckats med att inte behöva hetsa ihop det sista inför en presentation eller en deadline, så här helgen innan jul. Men, däremot har veckorna fram till nu varit mer än välfyllda och tyvärr är det bloggen som har fått lida mest. Det är så hemskt tråkigt eftersom jag tycker om bloggen och vill fylla den med allt mellan himmel och jord. För det har verkligen inte varit brist på händelser att peta in här, bara brist på tid och sömn. Så, nu mjukstartar vi nystarten av Tiggerific med en lite resumé över veckan som gått. Sedan kommer det en himla massa poster också om vad som hänt under den tiden sedan bloggen hamnade i skymundan!

Vi startar med en gång: julen lackar allt närmare och det kändes extra påtagligt i tisdags, på Lucia. Dels hade jag och kören jag är med en liten halvtimmes konsert på högskolan, bilder på det kan ni se här eftersom min fina syster agerade utmärkt paparazzo! och efter det kom Karlskronas lucia och sjöng så att jag fick rys över hela kroppen.

I onsdags var det dax för något jag sett fram emot sen det bestämdes: nämligen middag med min utmärkta klass. När det nu är ex-jobb som hägrar i vår innebär det att vi inte kommer ses lika ofta längre, varför det var ett ypperligt tillfälle att gå ut och äta middag tillsammans. En mycket lyckad kväll!

Sedan toppades arbetsveckans sista kväll med en julkonsert tillsammans med delar av familjen där Anders Ekborg stod för skönsången. På det stora hela en finfin kväll. Att jag sedan åkte raka vägen hem och somnade med en gång och sov 11 timmar på raken, ja, det är en historia som inte ger så mycket bloggmaterial! Men det var välbehövligt för sedan var jag väldigt redo för helgen.

Translation:
This past month has been really busy and unfortunately my blog has suffered from that. The problem is not a lack of things to blog about, but too much assignments and groupwork in school and too less time and sleep. But now, with only final presentations left, I am gonna try to kick-start the Tiggerific-blog again. We are starting straight away with a small summary of the past week, and then blog posts about what has been happening for the past month will follow.

But first: this week:
Christmas is getting closer and that has been clear for the past week. On Tuesday the choir to which I belong had a concert at my uni which was followed by the traditional Lucia celebration (see pic above!), then me and my class went out for dinner on Wednesday evening to celebrate the 4,5 years that we have shared. And then on Thursday I went to a Christmas concert with a Swedish singer named Anders Ekborg.

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, julen, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Senaste veckan, denna veckan

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

