Göteborg dag 5

Den sista dagen i Göteborg började med långsam helgfrukost.
Utsikten var rätt dimmig när vi begav oss in mot stan.
Inne i stan satte vi oss på en spårvagn,
målet var en julmarknad i Sjömanskyrkan, men vi hade tagit fel på både dag och datum varför vi tittade på ännu lite mer dimmig utsikt.
Men det var rätt kallt så vi kilade in här istället, och spenderade lite pengar och många minuter på att kolla runt på allehanda musik.
Efter det promenerade vi runt i närheten, tittade på hus
och gled så småningom in på det här mysiga caféet
där vi åt lunch. Här min ljuvliga mozzarella-och-salami-toast!
De hade visdomsord på toaletten och det tycker jag alltid är så himla roligt!
Efter lunchen vinkade vi av L på stationen och sedan fortsatte I och jag till höjdpunkten för dagen: Jul på Liseberg!
Där kikade vi på skridskouppvisning och
och träd beströdda med lampor. Jag älskar dem, det är så himla fint!
Det var mysigt med all fejk-smö också, och så här långt i december är det faktiskt den enda snö som jag har upplevt!
När vi var nöjda med Liseberg åkte vi hem, åt middag och ägnade resten av kvällen åt att spela det här sällskapspelet. Det gick inget bra för mig, men det gjorde inte så mycket för spelet var väldigt roligt i alla fall!
Och nästa morgon packade jag ihop mina pryttlar och åkte hem igen. Slut på resan!

Translation:
On the last day in Gothenburg me and my friends went to a famous record store, Bengans. After that we went for a short walk before having lunch at a very cute café and then we went to Liseberg, which is an amusement park, where they this weekend had put up all the christmas decorations. It was really nice, we watched an ice skating show and enjoyed the fake-snow. And since then that is actually the only snow I have seen! In the evening we went home, had dinner and played a board game for the rest of the night and the next morning I went back home. And that was that trip!

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr, vinter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Göteborg dag 5

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

