boxing day

Igår när jag vaknade tittade en blek sol fram. Att det bara ett par timmar senare var snålblåst och spray-flaske-regn, ja, det låtsas vi inte om!
Det bästa med helgdagar är att man kan äta frukost långsamt framför valfri tv-serie.
Efter en lat morgon hemma gick jag på eftermiddagen hem till min familj.
Där blev jag bjuden på lunch och så som vi brukar göra någongång varje jul var det lutfisk som stod på menyn. Nomnomnom!
Efter maten föreslog Mama att vi skulle spela att parti Fia med knuff. Jag och mina systrar hängde genast på och det blev en hård fajt kan jag lova. Jag kom på andra plats och den här damen vann.
Sedan var det dax för mig att promenera hem igen. Väl hemma tittade jag på ”Skönheten och Odjuret” på tv 2 och betalade räkningar och så var det med den dagen.

Translation:
I started Boxing Day with a slow and long breakfast in front of an episode of ”the Wire” and after a lazy morning at my place I walked home to my parents for lunch. We had a special kind of fish for lunch, which we always have at some point during the christmas holiday. Afterwards we played a typical Swedish board game called ”Fia med knuff”, it was a though fight and I came in second place! When the game was over I walked back home to pay my bills and watch ”The Beauty and the Beast” on tv.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, julen, påhitt, vinter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till boxing day

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

