jullovs-paus

Hej.

Idag har jag varit tvungen att pausa mitt jullov eftersom jag har en hemtenta att lämna in om bara en liten vecka. Varje år vid den här tiden önskar jag att lärarna inte placerade inlämningar och deadlines på andra sidan nyårsafton. För det blir ingen vidare lugn och ro och återhämtningen blir bara halvdan, vilket är orättvist eftersom vi jobbat hårt ända sedan i somras, precis som lärarna själva.

Men, nu är saker som de är och då är det bara att streta på och göra klart så att man kan gå vidare. Just nu har jag bestämt mig för att det får vara nog med plugg för dagen, istället håller jag på att förbereda blogginläggen om min andra resa, den där jag pratade om igår, som jag inte hunnit visa er. Ikväll kommer i alla fall första inlägget upp, så håll utkik om ni är nyfikna!

Translation:
Today I had to take a break from my christmas break in order to do a take home exam. It is due next week and always at this time of year, I sooo wish that the teachers would not put deadlines that reaches over the holidays. It takes away so much fun, and the much needed rest and harmony that I so need, well, that is only possible in a mediocre way.

But, as of now I have decided no more studying for today. Instead I am preparing posts about the trip that I have not had time to show you before, you know, the one I wrote about yesterday? Anyway, the first post comes up tonight, so stay tuned if you are interested!

Det här inlägget postades i det dagliga slitet, julen, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till jullovs-paus

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

