Simon och ekarna av Marianne Fredriksson

Efter tips från en kompis och efter att ha blivit nyfiken själv för att jag sett trailern till film-versionen på bio, bestämde jag mig för att läsa ”Simon och ekarna”.

Det här kommer antagligen bara låta märkligt, men jag kan verkligen inte förklara exakt varför jag tyckte om den. Den var som ingen annan roman jag tidigare läst. Samtidigt har den den här sago/historie-berättande tonen som jag tycker så mycket om och den spänner över många år, vilket är något annat jag verkligen gillar. Och mer än så kan jag faktiskt inte säga om den. Mer än, om du inte gjort det: läs den!

Translation:
A Swedish book by Marianne Fredriksson which I really liked without being able to fully explain why. I do not know if it is translated, but have a look cause I recommend it! It is about a boy named Simon living in the Swedish city Göteborg.

Det här inlägget postades i böcker och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Simon och ekarna av Marianne Fredriksson

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

