andra människor

Jag tycker om att höra andra människor. Det försäkrar mig liksom om att jag inte är ensam här i världen.

Ljudet av någon som duschar, någon som går förbi utanför dörren med klapprande klackar eller en hunds tassande steg. En buss som kör förbi nere på gatan eller en mistlur som tutar i fjärran, någon som ropar hej! (och jag ser framför mig hur de frenetiskt vinkar glatt till den de hejar på för att de blir så glada över att se den)

Några som pratar utanför tvättstugan så att det ekar i hela korridoren (fast helst inte halv tio en söndagmorgon), ett barn som kiknar av skratt eller barnfötter som låter som en hel elefanthjord när de springer över golvet som är mitt tak. Vatten som far omkring i rören i väggarna.

En ringklocka från en cykel nere på gatan, en hund som skäller eller vinden som viner och tar i. En annan människas andetag, någon som nyser och någon som knackar på min dörr så att det låter som ”biff a’la lindström”.

Ljud från andra människor gör att jag allt som oftast känner mig trygg.

Det här inlägget postades i tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

