familjemiddag

Igårkväll var jag och nästan hela min familj och åt middag på restaurang. Innan vi åt fick vi en guidad visning i museet som hör till. Där lärde jag mig nya saker om Leonardo da Vinci och hans sätt att måla. Det var riktigt roligt och spännande, inte bara att se tavlor och skulpturer, utan också för att själva museisalen är inrymd i en gammal vattenbassäng. Den här byggnaden har nämligen varit vattenreservoar för centrala Karlskrona för länge länge sen. Jag kan varmt rekommendera ett besök!
När vi tittat i museet i nästan en timme var det äntligen dax för middag! Jag åt den här urgoda bruschettan med krabbröra, chili och citron till förrätt.
Mina systrar åt oxfilé carpaccio till förrätt.
Min huvudrätt var den här biffen med pommes och beanaisesås.
Pappa åt pasta med fyra ostar och oxfilé.
Och allt medan regnet öste ned utanför satt vi inomhus åt mycket god mat, pratade om museet och da Vinci, om nyår och så firade vi jubileum för min ena systers körkort och så firade vi mig litegrann också, eftersom vi inte är så många på samma ställe på min riktiga födelsedag. En utmärkt fredags torsdagskväll!

Translation:
Yesterday me and almost my whole family went to a museum and a restaurant. We started at the museum where we got a guided tour and looked at many paintings and sculptures and learned some new facts about Leonardo da Vinci’s way to paint. After spending almost an hour at the museum we where super hungry! I had bruschetta with crab, chili and lemon for starter and my main course were beefsteak with fries and beanaise. Nomnomnomnom! And while we were eating and talking the rain was pouring down outside the windows. (As you can see we have not got any snow at all! Now I do not mind, now I just want spring straight away.) The reason for the dinner was my up-coming birthday. We decided to start the celebrations early cause at my actual birthday the family will not be at the same place. All in all a great way to spend a Thursday night!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till familjemiddag

Kommentera

