2011, januari – mars.

Nu har det blivit dax att summera förra året. Vi börjar från början så klart!

JANUARI
2011 års första frukost såg ut så här.
En söndag var jag hemma på HQ och spelade spel.
Och sedan flyttade jag hem till mina föräldrar i väntan på att jag skulle resa till Holland.
Jag var på diverse olika typer av fikor.
Mina päron hade gäster och vi åt god mat.
Jag firade min födelsedag lite i förskott tillsammans med min familj och med farmor.
Jag åkte till Köpenhamn för att planera inför jamboreen.
Och min sista vecka hemma spenderade jag med hejdåfikor
och så hade jag och en kompis ett hej-då Sverige-party med massa kakor, dans och utmärkt sällskap!
Sedan flög jag till Holland!



I Holland startade terminen med orientation days så det var mest lära-känna-dagar med mat, och fest och skratt och lära sig hitta i staden och på campus.

FEBRUARI
Bor man i Holland behöver man ha en cykel.
Jag, Maria, Luara och Victoria åkte till Ikea för att kunna piffa till våra rum lite grann. Och strax därefter hade jag redan varit i Holland i två hela veckor!

Jag och ett gäng finingar lagade enchiladasmiddag med polska äppelplättar till efterrätt en lördagskväll.
Jag pluggade en hel del också, eftersom allt var på engelska och det var lite klurigare än vad jag varit van vid, men roligt också!
Sedan åkte jag till Göteborg för att planera WSJ.
Maria fyllde år och hade kalas med efterföljande utgång sista fredagen i månaden.
Jag och några kompisar från Vossenveld avslutade sedan februari med att besöka en tillfällig restaurang där vinsten från verksamheten dubblades av sponsorer och sedan skänktes allt till välgörenhet.

MARS
Med Mars månad kom plötsligt våren.
Och så åkte jag till Köln med Victoria, Rob och Brittany för att se hur en riktig karnival går till. Det var fantastiskt roligt och som inget annat jag gjort!
Vi hade nämligen en hel veckas ”carnivalvakantie”, alltså karnivalslov.
Under lovet hann även jag och Luara ses. Vi gick till Nijmegens äldsta bar och drack världens bästa varm choklad. Ungefär samtidigt hade ni läsare också varit hemskt duktiga på att kommentera, så jag ägnade ett inlägg till er. Sedan blev en vanlig onsdagskväll ovanlig på grund av en vattenläcka några våningar högre upp.
Maria hade varit hemma en sväng i Sverige på Karnevalslovet och när hon kom tillbaka körde vi fredagsmys a’la Sverige med tacos och bilar. Och i samma veva kom jag på att jag redan varit i Holland i två månader.
Sista veckan av mars hade vi en mentormiddag med mentorgruppen hemma hos en av mentorerna som hade ett sånt här fint tak man kunde titta ut över. Sedan var jag iväg över en helg och planerade inför WSJ:n, pustade ut efter tidsomställningen och konstaterade hur läget var, på mer än ett sätt.
Och sist i månaden fotade jag en hel holländsk dag (fast det fick ni visst inte se förrän en månad senare ser jag nu…).

Och så var det under första fjärdedelen på 2011! Fortsättning följer.

Translation:
A summary of 2011 starting with January to March, please read it in Google Translator.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 2011, januari – mars.

  1. Ping: 2011, april – juni. |

  2. Ping: 2011, juli – september. |

  3. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

