2011, april – juni.

Summeringen fortsätter prick nu!

APRIL


Månaden började med att jag mötte upp min moster och spenderade helgen med henne i Amsterdam. Vi hann med en hel del under de tre dagarna vi var där.
När jag kommit hem från Amsterdam var det tentavecka och jag var nervös inför min första muntliga tenta. När jag väntade på resultatet funderade jag över vädret (som vanligt). Och samtidigt kom sommaren och vi satt på Vossenvelds tak och pratade i solen.
Det ljuvliga vädret höll i sig så jag kombinerade tentaplugg med att vara utomhus. Luara och jag spenderade en söndag i parken. Vädret höll i sig och jag var lycklig över att behöva cykla minst 15 minuter varje dag.


Sedan blev det Påsk och min fina familj kom på ett mycket efterlängtat besök! När de åkt hem blev jag tokförkyld (och längtade nog lite hem också).
Men trots förkylning blev det snabbt roligt igen, för vi åkte med hela mentorgruppen på cykel till en pannkaksrestaurang som serverade de godaste pannkakor jag ätit och dessutom låg den nästan i Tyskland.


April avslutades med att vi och alla andra holländare firade Queen’s Day.

MAJ
Jag blev oväntat glad över en av mina flatmates som oväntat bjöd på kaka en dag när det verkligen behövdes. Efter att ha sett en trailer såg jag ”Made in Dagenham” och blev stormförtjust.
Strax därpå åker jag tll Köpenhamn för att planera inför jamboreen och under den helgen ger jag mig själv i uppdrag att leta efter de små sakerna. När jag kommer hem igen publicerar jag äntligen en text om holländare och cyklar som jag fixat med hela våren. Den är enligt många, inklusive mig själv, det bästa jag skrivit hittills.
Jag färgar håret knallrött, samt sitter hemma och skriver på ett grupparbete som ska resultera i en rapport.
En onsdagskvälll spenderas på Samson med hallonöl och trevligt sällskap.
Sedan kommer min bror på besök.
Vi njuter av solen, gör stan och promenerar runt i området där jag bor.

När min bror åkt hem får jag mycket att göra med skolan, samtidigt som jag brottas med vemodiga tankar som uppkommer eftersom folk nu börjar åka hem. Jag försöker se det positiva i det för att långsamt anpassa mig vid tanken.
Sist i maj äter vi middag i korridoren och
jag och ett gäng trevliga människor äter holländska tapas för att vinka av Maria som ska åka hem till Sverige igen.

JUNI
Det blev juni och jag vågade mig på att titta på filmen gjord efter min favoritbokserie. Och blev glatt överraskad, för den var faktiskt bra.
Efter det var det dax för slutpresentation i en av kurserna. Det gick mycket bra och vi fick beröm för det grepp vi tagit om presentationen!



Och direkt efter det gav jag mig själv semester och åkte tillsammans med Luara till London i fyra härliga dagar.
När jag kom hem var jag glad över att det äntligen var officiellt att Red Hot Chili Peppers skulle släppa nytt album. På nationaldagen tänker jag på Sverige och på mig själv.
Det blev också väldigt påtagligt helt plötsligt, att vi snart skulle åka åt olika håll igen, eftersom Radboud anordnade ett ”Farewell Party” för oss internationella studenter.
Jag hade fullt upp med plugg en helg och tyckte inte om det, men tröstade mig med att det bara var två veckor kvar av terminen. Och samma kväll var jag på ännu ett ”see-you-soon-party” och det var premiär för en engelsk översättning av nästan varje inlägg i slutet på varje inlägg i bloggen.
Och så blev det midsommar och jag firade med ett gäng trevliga människor.
Jag visade foton från min morgonpromenad
och berättade om det märkliga vädret i Holland i juni.
Så blev det dax för R att åka hem och vi var tre stycken som gick till van Buren och åt middag.
E och K från min mentorgrupp fyllde år och bjöd in till ”Double Trouble Birthday Party” en solig söndagseftermiddag.
Jag tentapluggade och packade för glatta livet och bjöd in er till en titt på hur jag bott i Nijmegen.
Det var sannerligen en urladdning, och det var inte bara jag som laddade ur, utan även vädret.
Sedan skrev jag min sista tenta och fick sommarlov. Sista kvällen i Nijmegen spenderades med det här trevliga gänget och sedan var det fest i Lent och dagen därpå var det juli.

Jag fick sådana längtanskänslor efter Holland och förra våren när jag gjorde det här inlägget. Åh.

Första delen av summeringen finns här.

Translation:
The review of 2011 continues as of this moment! Please read it in Google Translate. The first part can be found here.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2011, april – juni.

  1. Ping: 2011, juli – september. |

  2. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

