2011, juli – september.

JULI
Det blev juli och jag lämnade med blandade känslor Nijmegen för gott. Ledsen över att lämna alla nyfunna vänner, men glad för att jag äntligen skulle ha ledigt!
Början av ledigheten spenderade jag i Calella de Palafrugell med mina föräldrar. Det var ljuvligt och så välbehövligt.
Efter nästan 5 månader kom jag tillbaka till Sverige en torsdag i juli. Och vädret var faktiskt ganska somrigt!
Jag gör min första ett-foto-i-timmen.


Och sedan träffade jag tre av mina närmaste vänner som jag inte sett på hela våren. Vi spenderade en sån hemskt fin helg i Göteborg.

När jag ändå var i Göteborg passade jag på att träffa Maria som jag lärde känna i Nijmegen. Det var så roligt att se henne igen!
Jag och min bror träffade vår farmor och lagade lunch hos henne en torsdag. Strax efter såg jag och mina systrar den sista Harry Potter.
Och därefter var det dax för förra årets andra stora äventyr: the World Scout Jamboree. Jag åkte dit samma dag som de hemska händelserna skedde i Norge. Eftersom vi var människor från både Norge, Finland, Danmark och Sverige i mitt team kom katastrofen så himla nära. På lördagskvällen hölls en tyst minut i matsalen, att höra så många bli så tysta på samma gång, det är något jag aldrig kommer glömma.
Efter den sorgliga inledningen blir lägret dock bara bättre och bättre. Det är hårt slit och jobb, men samtidigt så otroligt roligt. Jag träffar så mycket människor, lär mig så mycket nya saker och upplever så mycket nytt. Här, här och här är några inlägg som jag skrev under tiden jag var på jamboreen. Och medan WSJ:n fortsätter övergår juli i augusti.

AUGUSTI



Det blev augusti och jamboreen fortsatte med ännu fler upplevelser och avslutades sedan en måndaglunch, i alla fall för mig. Här och här, finns inlägg som jag skrev på WSJ:n. Alla inlägg som handlar om jamboreen finns här. Klicka på ”äldre inlägg” tills du kommer till slutet om du vill läsa från början.

Semestern fortsatte med fika med en vän och sedan



åkte jag till Kalmar för att umgås med M och tillsammans såg vi Veronica Maggio och hon var fantastiskt bra!

Jag spontanåkte till Malmö för att hälsa på min bror och gå på Malmöfestivalen där jag lyckades pricka in inte mindre än tre mycket bra artister/band. Det var ett par väldigt trevliga dagar.
Sista biten av augusti låg jag mest på soffan, funderade över det där att känna sig hemma och konstaterade att verkligheten långsamt närmade sig. Mina vänner från plugget kom tillbaks till staun och vi var och fikade. Och allra sist hittade jag skolpeppen lagom till skolstarten.

SEPTEMBER



I september var skolan i full gång, men den allra första helgen struntade vi i det för då hade jag och mina vänner fint besök.vi njöt av den sista sommaren med utflykt, kräftskiva och brunch. Och därefter konstaterade jag att jag kommit in i den vanliga lunken igen.
Jag tog er med på en helg sedd genom vad jag ätit.
Min utmärkta linjeförening PlanKan anordnade studiebesök till Ronneby Brunnspark som jag hängde med på. Vi hade tur med vädret för solen sken och himlen var blå.
Och efter det åkte jag till Köpenhamn för att ha en sista evaluation weekend med WSJ:n.
Vi fortsatte låtsas som att det var sommar så fort tillfälle gavs, så en eftermiddag hade vi bryggfika med morotskaka.
Och sedan firade jag 100% scout genom att vara iklädd min halsduk.
September avslutades med att jag färgade och klippte håret och därmed äntligen kände mig som mig själv igen.

Del 1 finns här.
Del 2 finns här.

Translation:
Part 3 of my review of 2011, july to september. Please read in Google Translate.
Part 1 here.
Part 2 here.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till 2011, juli – september.

  1. Ping: 2011, oktober – december. |

Kommentera

