the beauty of a snowy monday

när jag vaknade igår morse var världen mycket oväntat täckt av snö. dessutom snöade det tunga blöta flingor med jämna mellanrum hela dagen. himlen var surt gråmulen.
i morse när jag vaknade var världen fortfarande vit. men månen var uppe och det var minusgrader.
och mitt fönster var frostigt på utsidan.
så i en pluggpaus på förmiddagen gick jag ut och fotade och det är de bilderna vi ska kika på nu!
eftersom det för ovanlighetens skull inte har blåst något var alla trädens grenar så här infrostade och snöiga och fina.
det är fint med snö, men jag längtar lite efter att den ska försvinna så att det kan bli vår!

Translation:
when I woke up Sunday morning the world was covered in snow. today during a study break I brought my camera with me on a short walk. even though the world gets so pretty when it is snowy, I do long for spring!

Det här inlägget postades i de små sakerna, vinter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till the beauty of a snowy monday

  1. Ping: våren! |

Kommentera

