en helg med maria, lördag

och så blev det lördag och vi startade med frukost så klart!
efter lite förberedelser inför kvällen knallade vi in till stan.
vi hade supertur och fick plats på sockerbit, ett café jag velat testa ett tag.
maria åt sallad med fetaost, bacon och polkabetor
och jag åt en toast med ost, skinka och dijoncreme. mumsmumsmums!
till efterrätt åt jag en polkachokladboll som var mycket god och maria åt den här söta lilla cupcaken. mina förväntningar på sockerbit uppfylldes helt klart.
när vi var mätta och varma fortsatte vi vår promenad genom malmö. det har verkligen varit rysligt kallt på sista tiden!
målet för promenaden var marias kompis.
på vägen dit såg vi lite andra delar av malmö, mycket roligt! och när vi var där pratade vi om allt mellan himmel och jord. till exempel den här otroligt ful-snygga kalendern som hängde på väggen i köket.
och sen hade vi sån tur att vi blev bjudna på fika: kladdkaka med jordgubbar och grädde! och efter ytterligare några timmars sällskap och snack for maria och jag hem till mig igen för att ta tag i kvällens aktiviteter. men det kommer i ett eget inlägg.

Translation:
On Saturday me and Maria went for a walk in the city centre, stopped for lunch at a cafe that I have wanted to try for some time. After that we continued our walk and ended up at a friend of maria’s where we talked and had chocolate cake with strawberries and whipped cream. And then we went back to my place to prepare for the evening, but more about that in another post!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en helg med maria, lördag

  1. Vicky skriver:

    sv: inte så varmt som det ser ut tyvärr, men mellan 10-12 grader iallafall!

    och åh, dom första två bilderna. <3 visst är det vidvinkel? just på den här promenaden jag postade önskade jag verkligen att jag hade ett vidvinkel. fotade med fast 50 mm och ja .. det blir ju fint, men inte alls samma sak ..

  2. Vicky skriver:

    sv: misstänker tyvärr att burken är nyproducerad ..
    jaha, okej. jag har väl vant mig vid att man inte får plats med nånting genom mitt 50 mm att allt annat ser väldigt vidvinkligt ut.
    måste också börja fota manuellt … men det blir aldrig av.

Kommentera

