Idag är jag så himla glad.

Och anledningen till det är tredelad.

För det första har det gått riktigt bra och lite mindre med plugget den här veckan. Trots att det jag inte kan säga att det gått helt igenom utmärkt så är jag väldigt nöjd med mig själv. Det gör mig väldigt glad för att jag tycker det är svårt att vara glad när saker inte gått perfekt, på topp eller extra bra.

För det andra har jag dessutom, för första gången sedan flytten, hunnit med eller kanske snarare tagit mig tid till att göra sånt jag vill ett antal kvällar denna veckan och det gör mig väldigt glad. Det är också bra, för hittills har jag bara känt att jag inte hunnit med mer än vad jag precis måste och sedan stupat i säng. Så jag sa till en vän att ”jag väntar på den stund då jag känner att oj, det är ju massa kväll kvar! vad ska jag göra nu!” varpå hon sa till mig: ”men, jag tror att det alltid är så, man måste ta sig tid att göra det man vill, det blir inte tid över sådär!”. Jag insåg det kloka i hennes svar och gjorde alltså i veckan slag i saken.

För det tredje och sista så är i det nu mina tre fina syskon på väg hem till mig. Vi har inte setts allihopa sedan någon gång i julas så det här är mycket efterlängtat! Det bästa av allt är att två av dem sedan stannar hela helgen. Hurra för det!

Och med det tar jag helg.

Det här inlägget postades i tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

