Tyra 90 år

Förrförra veckan åkte jag hem över dagen för att fira en födelsedag.
När jag kom fram var vädret strålande
och jag fascinerades över hur mycket mer snö de hade i Karlskrona än vad jag hade i Malmö. (och så tänkte jag att det var rätt skönt att det var så, trots allt)
Anledningen till resan och födelsedagskalaset var att min farmor fyllde 90 år!
Först drack vi champagne och sjöng och hurrade för födelsedagsbarnet. Vi var mycket glada över att det var kalas!
Efter det var det dax att äta. Mums för potatis, lax, sallad och romsås!
Födelsedagsbarnet i egen hög person.
Och till sist var det tårta och kaffe! Så hemskt gott alltså… Särskilt som det fanns två olika sorters tårtor att välja på.
Translation:
Last week I went back home for a day to celebrate my grandma’s 90th birthday. We were really happy that she was able to have a small party! After singing and hooraying we had champagne to drink which was then followed by potatoes and salmon and of course coffee and two different kinds of birthday cakes. I had a wonderful time!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tyra 90 år

  1. Karin skriver:

    Vilka härliga bilder du tog, Malin!!

  2. Fina Tyra! Hälsa henne så gott :-)

Kommentera

