vi firar en födelsedag

På vårmånaden mars första kväll var jag medbjuden att fira C och hennes födelsedag. Sagt och gjort, jag kollade på kartan vart jag skulle, är man ny i staden så är man!
Målet för kvällen var Carib Kréol.
Vi var ett litet gäng som fylldes på med fler människor efter hand.
Till förrätt åt vi de här roliga friterade grönsaksbollarna, eller som jag sa: ”jaha, men då är det som falafel!” varpå alla kikar på mig och D säger, ”nja, fast utan kikärtor.” Goda var de hursomhelst!
Till huvudrätt år jag den här kycklingen, tillsammans med ris, några söta små bönor och en hel massa olika röror. Jag tror två av dem var avokado och mango i alla fall.
D åt någon form av bruleepudding med kokos och granatäpple till efterrätt.
Och sedan satt vi kvar i många timmar och bara pratade om allt möjligt, om våra utbildningar, Malmö, våren och födelsedagar.
När jag kom hem låg den här stackars potatisen i entrén. Jag var mycket glad för att jag hade ett hem och en säng att sova i. Kvällen var en utmärkt start på mars!

Translation:
On Thursday last week me and some people from the course I am currently taking went out for dinner together to celebrate a birthday. We had caribbean food, great drinks and a lovely fun time. All in all a great start to March and spring!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till vi firar en födelsedag

  1. Ingrid skriver:

    Åh så mycket god mat och vad trevligt!

Kommentera

