en snöig internationell kvinnodag

När jag vaknade i morse trodde jag inte mina ögon, för utsikten såg ut som ovan. Jag var inte alls på humör för mera snö, men jag bestämde mig raskt för att det var något jag inte kunde påverka och alltså fick jag bara göra det bästa av det.
Det bästa jag kunde komma på var att göra pannkakor till efterrätt. Det kändes dubbelt rätt eftersom jag både ätit soppa till lunch och för att det är torsdag!

Förutom det har jag pluggat med mindre framgång och bakat kakor med mer framgång. Och förstås skänkt min mor och alla andra starka, fina, vackra, tuffa kvinnor som jag känner och inte känner en varm tanke, för idag har det banne mig varit vår dag och det är viktigt att uppmärksamma!

Translation:
When I woke up today it had snowed. I was both surprised and not happy, but decided it was out of my hands and made the best of it instead. My best today was making pancakes for dessert. I have also studied, made cookies and thought about my mother and all other beautiful, strong, independent and tough women I know, cause today was international women’s day and that should be acknowledged in some way!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, tankar för dagen, vinter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

