Good Friday

På Skärtorsdagens eftermiddag satte jag mig på tåget hemhem och därför vaknade jag på Långfredagens morgon till den här utsikten, hemmautsikten!
Jag hade sedan tidigare bestämt att på Långfredagen skulle jag få göra vad som föll mig in, varför jag tillbringade morgonen med att läsa bloggar och fixa blogginlägg hit. Lagom tills det var klart hjälpte jag föräldrarna förbereda inför vårt middagsbesök.
Min farmor och min moster skulle nämligen komma på mat!
Vi åt varmrökt lax,
pressad potatis (!!!)
och en del annat, samtidigt som vi pratade om vad vi gjort sen sist, hur det går i skolan och på jobbet och lite planer inför sommaren och så.
Efterrätt var ju så klart givet att vi skulle ha.
Det blev lite av varje, bland annat mina favoriter, inlagda persikor.
Vi hade också fått diverse påskrelaterade presenter, som ägg och blommor.
När vi vinkat av besökarna kände jag att det kanske, trots det trista vädret, var på sin plats att gå utanför dörren. Sagt och gjort, jag hörde av mig till S och fick promenadsällskap och därför blev det en riktigt trevlig stund, även fast det blåste isiga nordvindar!
På kvällen åt vi lite till och pratade om Vietnam och sedan såg vi den här. Jag tyckte den var hemskt sorglig, mer sorglig än vad den verkade när jag såg trailern, men som min Mama påpekade var den mycket tänkvärd och trots allt passande för en Långfredag!

Translation:
On Good Friday I woke up at my parents’s house. I had decided earlier to do exactly what I wanted, so I spent the morning making blogposts and reading blogs. In the afternoon my grandma and my aunt came over for dinner. We had salmon, potatoes and lots of other things and it was all delicious. Since we had not seen each other for a while we had a lot of catching up to do, both about what we had done since last time and about our plans for the summer. When our visitors went back home I decided to go for a walk with my friend S, and we had a nice time even though the weather was cold with icy winds. The evening ended with this movie. I thought that it was very sad, but my Mum pointed out that it should give us some things to think about and concluded that it was a very suitable movie to watch on Good Friday.

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

