Easter Eve

Påskaftonskläder.
Påskaftonsfamiljen
som jag gick och fikade med.
En del åt upp fortare än andra!  Och när allt var uppätet knallade jag till stan för fika nummer två.
Sällskapet var den här herren och vi hade sjukt mycket tur och skicklighet som ens fick ett bord! Det var så knöckat med folk som aldrig det.
Jag åt en av mina favoritsaker: cheesecake med mycket hallonsås. Det är en av sakerna jag saknar här i Malmö.
På grund av allt kacklande (haha!) bestämde vi oss så snart som fikat var upptätet att promenera en sväng, och jag fick lite följe på hemvägen.
Vädret gjorde att det kändes mer som oktober än som april.
Hemmahustak.
Jag letade efter våren överallt.
När jag kommit hem stod mina föräldrar och ordnade med påskmaten så då var det bara att hjälpa till. Jag kokade ägg
och fixade gubbröra (här är den inte riktigt klar), eller gubbslem som jag råkade säga dagen därpå…
En av de bra sakerna med att vara många som ska äta är att det oftast finns mycket olika grejer att välja mellan!
När bordet var dukat var det dax att hugga in
så då gjorde vi det!
Efter maten pausade vi ätandet med påskäggsletning. Mama hade verkligen kluriga gömställen i år, särskilt om man som jag glömmer att lyfta blicken.
Vi avslutade måltiden med kaffe och efterrätt. Färska jordgubbar och glass med chokladkross, nomnomnomnom!!! Efter det orkade vi inte äta nåt mer (än lite påskgodis) på hela dagen. På kvällen hade vi laddat för Steven Spielbergs nya film, ”War Horse”. På grund av min trötthet på kvällarna hade det de två föregående kvällarna fått bli andra filmer eftersom den här var så lång. Därför var vi ganska besvikna när filmen inte alls levde upp till förväntningarna. Hursom, på det stora hela var det en mycket fin dag!

Translation:
On Easter Eve I had coffee and cookies with my family, then tea and cheesecake with raspberry sauce with my friend P, walked home in the autumn-like weather and helped prepare the Easter meal. After that, plus egg hunting and dessert, we spend the evening with the movie ”War Horse” and was, sadly, disappointed. It was not nearly as good as the trailer made it look like. But all in all, we had a great day!

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr, våren och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Easter Eve

  1. Alina skriver:

    Är det din brorsa som är på andra bilden? SNYGG! Singel? ;)
    Ser ut som du haft en underbar påsk! Härligt!

Kommentera

