easter day

För en vecka sedan var det fortfarande påsk och jag var fortfarande hemmahemma. Vädret var äntligen så här strålande när jag slog upp mina gröna!
Jag åt frulle, både utan
och med sällskap.
Sedan var jag tvungen att sitta och jobba lite. Inte så dumt faktiskt när utsikten är så här fin, och välbekant dessutom. Jag måste gått på gymnasiet eller så, senast jag satt här.
Sedan var det dax för 11-kaffe. Det är jag uppväxt på.
Mama och jag gick en promenad så klart. Solen sken ju, fast det blåste lite väl, förstås. Precis som vanligt med andra ord.
Vi hälsade på hos mormor och morfar.
Jag hittade vitsippor och blev överlycklig!
Jag kikade på min gamla skola och konstaterade att de visst byggde om lite. Hela matsalen och träslöjdssalen var puts väck. Så märkligt.
När vi kom tillbaka hem var det dax för påsk-rester-lunch och efter det satte jag mig på tåget och åkte tillbaks till den andra kusten. En mycket fin påsk-helg, allt som allt!

Translation:
A week ago it was still Easter and I was still at my parents. On Easter Day the weather was finally sunny so me and my mom went for a walk, past my grandma and grandpa at the cemetery, past some wind-flowers/anemones, and past my old school where they apparently are doing some construction work. After that it was time for lunch and then I catched the train back again. It was a very lovely easter weekend!

Det här inlägget postades i utflykter och äventyr, våren och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

